Tuesday, September 13, 2011

syawal penuh makna

alhamdulillah...masih dalam kemeriahan syawal. lame betul xmenghupdate ni kan...dan dalam mase ni pun banyak yg aku terlepas nk tulis. kesian blog aku yg dah bersawang ni..tambah2 dpt tuan macam aku niii...=)

raya pertama kali ni aku kat inas je. syawal kali ni tugas masak2 mak serah kat aku,. kebetulan mak kene ulser..jadinyer segala lauk pauk raya adalah menjadi tugas aku utk  kene ade depan kuali.. malangnyer bukan sekali..tapi berkali2. hehe..siap rendang daging, ayam sambal, sambal goreng jawa, lodeh, sambal udang...mak tinggal isi ketupat je. adik2 kemas rumah..kaklong tahun ni masak2 kat rumah sendiri.so..dia dh tak masuk team kami dah...

kebiasaan pg raya, sebab kiteorg ry kt inas, kul 10 pagi start marhaban rumah kerumah. berduyun2 la kerabat2 jiran2 aku..dr atok nenek yg still larat smpi ke cicit2nyer keluar marhaban. smpi rumah aku tgahri..hah..hambek kau..dekat 200 org masuk. aku..panik jap..sebab sedia cawan dlm 100++ jeerr.time ni tangan dok capai je cawan ape saje..sampai cawan doraemon pun keluar.

nk citer pasal ry byk kot..yg best nyer dh besor pun ade gak yg masih hulur duit raya kat aku nih..hihi..rezeki kot. alhamdulillah ni dah masuk tahun ketiga aku sediakan duit raya utk budak2. tahun ni dah bertambah2 anak menakan aku...dr hasil sepupu aku la. akak aku punyer still dalam perut lagi. lmbatnyerrrr....

yg utama...setiap kali raya tiba nih..mmg ngadap makanan je laaa..kang kalau xmakan tuan umh kecik ati lak,..hehe. padahal aku yg tak tahan tgk makanan kt depan mata. huuhuu...

malas nk citer lebih2..nak minta ampun maaf untuk semua salah silap. peace! =)

No comments:

Post a Comment