Monday, December 19, 2011

sesuatu yg buruk itu tak semestinya buruk

salam malam dalam hujan semua.

sudah lame kan tidak menulis. rasa mcm diri dihambat kesibukan yg melampau. orang nampak mcm mudah, mungkin kerana tidak nampak betapa tepu kotak akal, tanggungan dan semua itu mungkin sebenarnya beban yg wajib digalas.tidak boleh tidak.

kerana

kesibukan di pejabat yg kadang2 rasa mahu buang semua fail. semua problem. adui..masuk minggu baru. aku kadang2 fobia dgn deringan telefon ofc. bile ade yg mencari aku, klu tidak isu baru, isu  lama yg berulang lagi. rase malas nak mengeluh.

kalau semua malas semua kerja tak jalan. tapi kalau JAKIM malas? ape kene mengena dgn JAKIM kan. itulah isu terbaru aku arini. harap sgt pihak JAKIM amek perhatian sikit pasal semua ingredient makanan. hey pelis laaa....MIRIN tu tetap syubhah! (mirin tu rice wine) dahla kami ni nak call JAKIM seminggu baru dilayan! bole ke??

yg buat aku pening lagi satu hal. memang jelas terang nyata. org yg success dlm paper exam time sekolah atau kt universiti, tak semestinya dia hebat dalam kerjaya! hai lah labu...kamu spm straight A's kot, study u tapi report awatla mcm budak tak lepas spm! kan tdi aku pulak yg kene sound ngan bos. tak cukup lgi ke aku bg ko mase, dahlah malas, report pun satu2 nk kene explain ke? baik xpyh gajikan ko! eh..sorry.bukan aku byar gaji kamu. tapi kamu betul2 buat aku rasa mcm sangat tak worth sungguh kamu di office. euww...kejam pulak ayat. serious mmg agak hangen...tapi betapa hipokritnyer aku arini, semua aku senyum dan nmpk nothing happen. dh rse kepala pecah pun senyum jelaaaa.

sekurang2nye arini, ade yg baik hati bagi aku nasi lemak free. sayang gak dorang kat aku. terima kasih.tghari dpt aku setel customer order dalam hujan lebat tu.tak dapat aku nk lelap mata.

aku ngantuk balik keje nmpk bantal.aduhaiiii ...aku tak bole tahan. mata berat.hujan lebat. sejukk....tidola kann.. bagun2 gi s-mart amek semua barang hantaran. ohh...agak kecewa. perlu diperbaiki.

cerewet nyer la ko ni. hey..aku bukan se cerewet mane. tapi aku kurang suka kot. hehe...

cube senyum ikhlas. mata dah berat nk sambung panjang2.  korang rajin ke bace? ehh....amboi amboi...seronok jaga tepi kain org.haha....

aku faham. bukan ape...memang seronok tengok kehidupan org ni.kann..? yang buruk jadikan sempadan, yang baik jadikan teladan.

1 comment: