Wednesday, February 23, 2011

Tomato Vs Honeydew

assalammualaikum dunia!



aku rindukan tomato ini..aku rindukan saat ini.aku rindukan segalanya ketika cerita ini bermula. aku diberikan kasih sayang dan cinta. dia menghormatiku sebagai seorang perempuan, dia menyanjungiku sebagai seorang kekasih. dia memberikan rasa disetiap sudut hidupku. oh Tuhan, sesungguhnya aku rindukan tomato ini, aku rindukan dirinya..teramat rindu..aku rindukan kasih sayang tulus darinya.

Ya Allah, klu benar tomato ini milikku selamanya, kau tabahkan hatiku, Kau curahkan hatiku dengan limpahan kasih sayang untuk tomato ini. Kau tambahkan setiap saat dihatiku rasa cinta padanya, Kau suburkan jiwaku untuk mengingatinya, Kau datangkan rasa indah setiap kali aku bersama tomato ini.

dan jika dia bukan mencintaiku sepenuh hatinya, Kau buka kan padaku seluas-luas jalan untuk ku pergi dari menyulam kasih bersama dengannya. Sungguh aku teramat mencintai dirinya, tetapi aku juga sedar cinta kepadaMu lebih Utama. Jika dia boleh berbahagia tanpa aku disisinya, kau berikan aku kekuatan untuk melepaskannya pergi bersama hati yang redha.

Ya Allah..
Kau tempat aku mengadu segalanya. Hanya Engkau maha mengetahui..Hanya Engkau maha mendengar. Aku serahkan diriku padaMu, aku serahkan CINTAku  padaMu.

Disaat ini aku terlalu merinduinya, terlalu cinta padanya. Walau aku bukan "seri" dalam hidupnya, walau aku bukan "permaisuri" hatinya. mudah2n segala yang pahit ini menjadi penawar mujarab untukku Ya Allah.

Aku sedar siapa diriku...

No comments:

Post a Comment