Monday, October 24, 2011

aman damai dihati....

hati tenang...
aman..damai...dan diam.
satu titik.
tapi belum noktah terakhir
lembaran ini masih panjang jika Allah masih memberi kesempatan

terlalu banyak ragam perempuan aku lihat
aku masuk aku pernah jejaki hingga aku disakiti
itu perempuan

sudah tak terhitung pula tabiat lelaki yang aku perhati
aku jelik
kadang-kadang merimaskan naluri

langkah kaki makin laju
percaturan hidup semakin berliku
kadang-kadang aku kaku
sampai aku berteleku

inilah Takdir...
tapi hakikatnya, perencanaan ini brmula dari HATI
BAHAGIA  hari ini aku dapat setelah aku di uji tanpa henti
di hina dan dicaci tanpa dapat mempertahankan diri
hanya melihat perbuatan manusia-manusia menconteng arang 
mereka-reka cerita, menuduh aku tanpa usul periksa
mempergunakan aku hingga habis semuanya.

namun..
seperti roda aku berpusing
yg dulu berada dipuncak tinggi
mungkin semakin tinggi atau semakin berpusing turun 90 darjah.

aku tidak pasti.
namun aku doakan supaya semua hati-hati yang pernah mengenali aku
JANGAN ADA DENGKI.

dipersilakan kepada mereka melihat memerhati
lembaran hidup aku
yang mungkin tiada menarik
hakikat cuma sebuah cerita hidup
hingga satu hari nanti
kita semua mengerti
kita sebenarnya duduk dibawah kekuasaan yang sama..
berpijak di bumi yang sama
berpayung dilangit yang sama.
KITA BERSAUDARA.


No comments:

Post a Comment