Sunday, October 30, 2011

bila manusia hilang pedoman

salam

selamat malam. okey..nogori 2- ganu 1. aku tgok2 ayam je kali ni. malas pulak nk layan..

banyak betul isu dunia sejak sejak ni kan, kematian Gaddafi, perdana menteri Libya yang digulingkan rakyatnya sendiri. ohh my....aku tetap xsanggup lihat kematiannya. hati aku sayu. takkan xd sedikit pun jasa beliau yang dikenang? 

itulah..bila manusia lupa daratan..ikut emosi..akal dan iman letak tepi. 

*tepuk dahi berkali2.

ade berita menyayat hati.

budak perempuan tingkatan 2 mati bunuh diri. gantung diri dengan kain batik. aduhai...kerana putus cinta katanya. Al-fatihah dulu buat si mati. 

adik aku beria2 tunjuk gambar arwah di mukabuku. gambar lelaki tu pun sekali. hurm...mude lagi kamu dik. harap yang lain ambil iktibar. cinta pada manusia jgn sampai melalaikan cinta pada Allah! kadang-kadang mmg setan laju-laju nk menggoda. memang tugas setan nk biar anak adam sesat. 

nauzubillah...aku juga berdosa. sebab tu aku sekarang sedang rindukan seseorang..cinta sejati aku yang jauh...

itulah bila manusia hilang pedoman. 

jom cepat2 muhasabah diri. bertaubat..dan sumpah tak buat lagi. bersungguh2 dalam taubat...insyaAllah..Allah maha mengasihani. 

astaghfirullahhalazim......bila syaitan datang berbisik!.

No comments:

Post a Comment