Monday, October 10, 2011

selalu tiada waktu.

assalammualaikum 

aku tak punye byk masa utk conteng2 kat blog aku nih. beban tugas banyak tambah2 aku dah dpt semangat baru nak keje. by next week ada audit so start today preparation berganda2 sebab dah terlalu lama aku bermalas-malasan. keluh kesah akibat tekanan kerja yg mungkin tak seberapa bg certain people, tp bg aku..aku sedikit tertekan.  aku perlukan environment yg cergas, fresh, ada focus. itu matlamat aku. 

aku dapat offer keje dr company yg lg besar.lulus interview tp setelah ditimbal balik, org sekeliling mintak aku tangguhkan niat beralih arah, ayambest mungkin bukan company yg tersenarai dalam bursa saham, tp ayambest bg aku ialah family! hanya yg faham tau kenapa aku katakan family. kenapa aku sayangkan linda.....

ade jugak peluang2 lain tp tak perlu aku kejar dulu sebab tuntutan mase depan. planning utk merubah status memaksa aku untuk simpan dulu niat mengembangkan kerjaya. bukan aku cakap kalau perempuan yg sudah berkahwin perlu menyingkatkan hidup dgn cume fokus pade suami dan famili. tidak...tapi aku sedar, dalam field kerjaya aku, sedikit pengorbanan perlu disitu. org yg bertugas dalam kehidupan "gila scientist" mungkin tau ape rase hati aku. selalu tidak kecukupan waktu. tp aku tidak memilih untuk hidup seperti gaya itu. habis kerja, aku tuang semua kat meja office. jgn harap kau nak ikut aku time aku dating! ;p.

justeru, aku cepat2 bertindak. aku tidak mahu mati disitu. aku cari-cari dimana ade kekuatan lain. aku ingin mencuba sesuatu yg sudah ade akar..cume kekangan kerjaya dan sokongan sebelum ini mungkin mmbantutkan niat. alhamdulillah ketetapan niat sebulat hati dilakukan. nekad. aku bergerak...mungkin sedikit perlahan...tapi untuk 10 atau 20 tahun akan datang, aku cume perlu cuci tangan.amin...

jadi sungguh2 aku tidak pernah berhenti memikir....jalan terbaik. ruang sudah nampak, bila kita mula, pelayaran hebat pasti penuh gelombang akan harus kita tempuh tanpa kenal putus asa. untuk dia..aku harapkan more than hundred percent kita bersama untuk menjayakan misi tersebut. 
tarikhnya? 11.10.11  atau 11.11.11....aduh...seperti biase esok seperti tiada waktu. dan 11.11..hari penuh kebizian. 

please..please....
 

No comments:

Post a Comment