Tuesday, January 10, 2012

anda pernah mengaibkan orang dengan apa cara?


lawak pulak rasa nak berdondang dendang disini. kadang2 rasa mcm nk menjerit out and loud sampai satu dunia tau. teman rapat saya yg mengenali sya semua mengecam saya bila saya diperlakukan sebegitu tetapi mampu tersenyum dan bermodalkan air mata . emosi hari ini nampaknyer lebih stabil. 

mcm ape ye...tidak mahu rasa apa-apa. berbalik kepada tajuk . anda pernah mengaibkan orang dengan cara apa?

kalau saya...tidak sedikit mahu terlintas difikiran sy ingin mengaibkan orang. TETAPI sy mudah meluahkan perasaan yang turun naik di dalam FACEBOOK. kesukaan ini amatlah TIDAK DISUKAI oleh tunang saya, berpuloh kali dia tegur, berjuta kali dia delete status saya. kadang2 rasa hampehkan...

saya orangnyer mudah dan simple, selalu tidak berfikir panjang bila buat status.  saya suka telus. kalau bagus, sy kata bagus, kalau mcm haram saya pun meroyan mcm hantu. hikhik...ada kebodohan disitu.

dulu sebelum saya bertunang, dgn TUNANG saya sekali pun kena jugak..yelakan..dia dok hari2 datang jumpa kita, kata dah takde ape2, tiba2 saya dpt msg macam2 dari emel. lepas tu dptlah pulak cerita2 busuk yg terang dan jelas dpt sy bace dr yahoo messenger.memang lalalalala.......tapi segeram2 saya tidak sampai hati saya nak publish status meroyan kat official facebook saya. sebabnyer, kat fb yg ngade2 tu semua xd org pun. klu ade sikit2 je, yg tak ambil pusing hal saya.

ohh..sy dpt jawapan. dia meroyan semula sebab ape.senyum kambing je...baru activekan fb=) jadi terlepas pandang..tak fikir perasaan saya sebelum itu? siapa yg meroyan di blog? cerita buruk pasangan(mase tu bf kann) laju2 dia update wehhh..hah...ambek ko, gambar aku pun ade. mcmmne sy bole menerima semua itu selepas SAYA TAHU HAL SEBENAR, SIAPA YANG SILAP. awak tu SUDAH BERCAKAP DENGAN SAYA, dan kita dh masing2 sedar SIAPA yang silap. ade ke KAU DELETE ape yg KAU buat? xsempat dan xteringat pun la...kann? 

saya ingin sekali ingatkan tunang saya. jangan termasuk lagi dgn cerita2 begini. tambah2 dengan perempuan spesis ini=)

jom tadah tangan tolong aminkan doa saya untuk dia. sedikit kejam tapi saya rasa perlu. 

"Ya Allah....Kau nampak jelas segala apa yang berlaku, Kau yang diatas Maha Pengatur segala kejadian, aku ini hanya hamba yang penuh dosa, tapi aku yakin akan kekuatan DOA, aku yakin dengan kebesaranMu Tuhan...Kau BALAS segala yang berlaku ini dengan balasan yang paling setimpal kepada perempuan itu" 

pstt...sudah terkeluar sikap anjing dia yang sebenar. memang benar2 bertopengkan kesopanan dan kesusilaan.ehh...puji pulak ko muai. =) yg baik kita puji, yang buruk kita keji.

rasa nak tengok gambar2 lama.....eh eh..sape nii....amboi....perempuan tulah. buat ape dia? peluk cium lahhh. pakai baju tak..hehe..jawapannye TIDAK. siap senyum tunjuk2 lagi..bangganyer dia dengan keBESARan dia.haishh....malunyer kalau gambar tidak berbenang ni sampai ke pengetahuan orang2 yang dekat dengan dia... eh pejam mata jela..dulu kan dia syok bercinta dgn bf dia....sy pun sedar sy bukan baik .saya tidak akan sesekali menuduh dia BERZINA kerana tak tertanggung dosa nak menjawab di akhirat kelak. (walaupun sudah terang lagi bersuluh)

bukti perlu disimpan...contohnyer, kalau bank in duit kat org, slip nyer perlu simpan kan? yeay!! BUKTI masih tidak terhapus, alhamdulillah..........................=)

pesanan penaja buat kawan2 ku yang menjaga tepi kainku..hikhik: perempuan diatas bukan LADY GAGA,KAKAK atau JANDA tu. nanti takut meroyan lagi, dah terasa pulak. 

kenapa tetiba saya rasa puas hati ni ketika ingin menutup coretan ini. haishhh............ya Allah, jauhkan rasa yang tidak elok dalam hatiku. jauh sekali rasa besar diri. 

aku yakin kebenaran sentiasa benar, yang teraniaya doanya dimakbulkan. jangan sesekali menjolok sarang tebuan. takut sengatnyer nanti tak tertanggung badan. saya bukan tebuan..apelah ade pada saya kan...SAHAM pun memang tak tinggi mana. wink!







No comments:

Post a Comment