Friday, January 6, 2012

hari ini dan semalam

selamat hari jumaat semua...

ini Jumaat pertama kita di tahun 2012. utk dia...jangan lupa explain pade sya khutbah Jumaat hari ni. as usual okey! peeeppps!

aku tgok2 balik post2 lame kat blog ni. haishh...ade yg luahan2 rse yg kalau bace tersentuh pulak hati ni.tapi ingat, yang lepas usahlah dok terkenang2...terbayang2...setiap kali buka mata, hari ini adalah hari baru, permulaan baru utk kita kan. corakkan hari2 mendatang menjadi yang terbaik dlm kehidupan. mulekan segalanya dengan lafaz bismillah dan senyuman...

untuk dia, saya cukup tak suka kalau makan bersama atau yg kamu sensorang yg sy xnampak kannn.. tapi TAK BACA DOA! ingat sayang..segala rezeki semua datang dari Nya. bukan kita nak tunjuk baik, sy sendiri bukan pakai tudung labuh, solat pun kadang2 lubang2. Jadi, bende simple yg mudah, kita praktikkan bersama. Bersyukur dengan apa yang menjadi milik kita, yang datang kepada kita. mudah2an hari2 kita seterusnya, mendapat keberkatan.

dipermudahkan semuanya, dilapangkan segalanya. kita selalu cuba perbaiki diri, selain tambahkan amalan, perbanyakkan kebaikan. Allah Maha Besar sayang...kuasa Dia tiada siapa yang mampu lawan. abang kan pernah pesan kat saya, jangan terlalu mendongak langit hingga lupa rumput dibumi. Sekali Allah ingin balas, takut2 nak menguit pun susah.

untuk abang....terima kasih dgn ayat ini. sampai sekarang saya simpan untuk saya bawa kemana2. saya jadikan sempadan dalam diri saya menjadi hamba yg selalu bersyukur. Ya Allah tetibe terasa syahdu. serius mcm nak nanges pulak. huuu...seperti tisu hati kamu muai!

tidak pernah ada lelaki sebelum ini yang ingatkan saya seperti ini. bg sy, terlalu besar pengertian ayat tu. sebab dgn ayat tu merangkumi semua aspek hidup saya, setiap perbuatan, perkataan, tingkah laku dan ape yg ada dalam hati saya. mudah2n terus saya jadikan pegangan...jadikan batu sempadan.

untuk tahun 2011. ade jugak perkara2 yang tah ape2 sy lakukan. ohh...sejujurnya, aku masih belajar membersihkan hati, memperbaiki diri. harap sangat tahun ni berlangsung dengan cukup bermakna. aminn...

ape pengisian untuk menulis pada tahun 2012 ni ye?

erm....malu. tapi sy rasa perlu. okey...kita tengok je nanti tau.=)




psttt........abang, nak coach satu! hehe................mesti abang cakap xpayah mengade2! hahaha.

No comments:

Post a Comment