Tuesday, January 10, 2012

maafkan saya kerana tidak akan dapat memaafkan dia.

kawan saya cerita2 dengan saya. lebih kepada untuk melihat saya tersenyum. semalam, tunang saya sibuk cuba memujuk hati saya. tengah malam datang rumah semata2 nak bagi saya nasi daging, air asam, chicken curry...dan tidak tipu..sangat sedap. pagi2...mcm biase satu office dpt rasa dan semua cakap saya bertuah. alhamdulillah.....

sakit dihati tiada siapa tahu kan.....tup tup..saya terjumpa ini. status dr Sham kamikazi. thanks bro!

Bila caci dibalas caci, buka aib dibalas dengan buka aib, bererti kita telah menjadi PENIRU KEJELEKAN yang sangat hebat, bahkan mendapat dosa di sisi Allah swt. Istighfar apabila kamu diuji dengan perbuatan jahil dan jelek. Semoga Allah swt memberi pertolongan dan kekuatan.

alhamdulillah...selesai solat. hati semakin tenang. damai..aman...sejak beberapa bulan kebelakangan ini, saya dpt merasakan sesuatu. perjalanan hidup saya semakin mudah, rezeki juga tidak pernah putus. kadang2 bergurau2 dengan abang..ade jugak tersebut cerita2 lepas..tapi akhirnya kami akan senyum bersama...mendoakan. semoga "orang2 itu bahagia"  Ya Allah..aku bersyukur selepas terlalu banyak dosa aku lakukan. selalu cuba muhasabah, dan terus perbaiki diri.

 oh tidak...aku bukan baik. SAHAM aku pun TIDAK TINGGI. dan aku sedaya upaya tidak mahu meninggi diri. apetah lagi ingin mengatakan aku hebat. aku cuma anak kampung biasa..dan dilahirkan sebagai orang biasa2 sahaja.  rasanya pernah aku menulis sebelum ini betapa TIDAK TINGGI nya SAHAM aku. aku menulis blog pun BUKAN UNTUK MENAYANG HARTA BENDA YANG AKU ADA. kerana aku TIDAK HEBAT. rumah aku pernah terbakar..aku pernah hidup susah. 

aku pernah ditipu oleh lelaki, aku juga pernah menangis seharian mengenang nasib diri sendiri. semua itu kerana aku cuma WANITA LEMAH. famili aku yang tidak pernah jauh bersama aku, susah senang...jatuh bangun aku smpi ke hari ini. HARI INI...aku mampu tersenyum melihat kembali sejarah silam aku yg penuh liku. kerana semua itu menjadikan aku seseorang yang mempunyai kesabaran yang luar biasa.

kesabaran dan kebaikan itu kadang-kadang sehingga membuatkan aku jadi SGT BODOH. percayalah..5 minit orang menghina aku, publish gambar aku dalam blog dan menghina aku sebagai BETINA MURAHAN..bila aku dapat bercakap sendiri dengan org itu, hati aku akan terus memaafkan. bagi aku tidak guna sengketa. 

hurm....seseorang dah pesan...DIA MEMANG GILA dah kene BOMOH. bagi aku TIDAK. dia tidak GILA! itu perasaan dia..tindak tanduk dia, perangai dia. saya pernah bercakap dengan dia. walaupun saya tidak pernah kenal dia, serba sedikit saya tau..dalam GILA itu ada kebaikan. saya diperli bila saya cakap dia baik. entahla...

tapi bila hari semalam terbukti. itu yang membuatkan saya betul2 terkejut. 

jawapan saya mudah. LELAKI jangan silap mentadbir 2 WANITA. saya mesej tunang saya. saya maklumkan dia.  sebab itu tunang saya berusaha mententeramkan hati saya. air mata yg mengalir bukti saya terlalu kecewa.

kalaulah saya ingin membalas...adui..saya teringat pulak video DSAI pasal seks di hotel. hurm...hanya mengeluh perlahan. kalau saya tengok lagi sekali mungkin seronok. oh..maaf, sebab pelakonnya kali ini berbeza. 

*percaya tak..pertama kali saya bercakap dengan kakak itu, SAYA BERADA DIRUMAH. nak tau tak KAKAK itu DIMANA. dia tipu saya tau...dia cakap kat kampung melayu kluang, rumah makcik dia. tapi SEBENARNYA KAKAK ITU DI HOTEL BERSAMA SEORANG LELAKI..faham2 jela kan.....=) 

sebab itu saya malas nak membuka lagi keaiban orang..bg saya, status facebook saya yg dah berkurun tu adalah luahan emosi saya ketika itu. macammane ye dgn status GAMBAR saya di blog dia? 

ramai yang komen, marah2 saya tidak pernah sampai hati menulis siapa pemilik nama KAKAK, LADY GAGA atau JANDA. gambar dia? jauh sekali....kerana berdosa besar seumur hidup saya, selagi org melihat gambar itu, dicatatkan dosa di bahu saya. 

masih bersabar lagi saya rupanya....alhamdulillah. 

TAPI KALI INI TIDAK MEMAAFKAN. Ya Allah...Kau Maha Mengetahui segala cerita, segala yang berlaku. aku pernah berdosa kepadaMu Ya Allah...tapi kali ini, aku sudah tiada daya menahan rasa hati ini. Kau berikan balasan yang setimpal keatas manusia itu ya Allah. Kau yang mengetahui betapa aku pernah menghormati dia...ingin memeluk dia disaat aku dapat bercakap dengan dia. TAPI SEMUA ITU DIPERMAINKAN OLEH WANITA ITU.  

aku tidak akan sesekali membuka aib dia, (walaupun semuanya dihujung jariku) tapi aku memohon padaMu...biarlah orang lain membuka sehelai2 aib dia, sampai BOGEL semuanya...bukan utk membalas dendam, tapi sekadar memberi peringatan. kalau bukan didunia ini....KITA BERTEMU DI ATAS SANA.  

1 comment:

  1. klu nk dimalukan betina tu hujung jari je yanggg

    ReplyDelete