Tuesday, August 2, 2011

Bersihkan Hati

salam hari kedua di bulan ramadhan...

alhamdulillah aku berkesempatan menjalani ibadah puasa pada kali ini. dan semestinya lebih istimewa dan bermakna.

orang sana sini sibuk cakap hal BERSIH. jadi aku pon nak tumpang berkaki kaki. buleeyyy tak? =)

ya Allah...
aku mohon Kau BERSIH kan hatiku dari segala sifat mazmudah...Kau BERSIH kan hatiku dari segala titik hitam, Kau BERSIH kan hatiku dari rasa cemburu yang melampau, rasa keraguan yang tidak berasas,rasa salah sangka yang di dalam nya ada jarum dari syaitan laknatullah,
aku mohon ramadhan ini memberi erti tersendiri, walau hebat dugaan yang tak pernah putus seperti tiada penghujung..Kau terus beri kan aku hati yang BERSIH. supaya aku sentiasa di bawah lindungan rahmat Mu.

jauhkan hati ku dari kepura-puraan, dari sifat hasad dengki manusia yang seperti tiada kesudahan. aku mohon...agar hati ku selalu terdidik untuk bersabar dengan segala macam karenah manusia, aku sgt mengahrapkan agar hati aku tidak cepat marah dan selalu bertenang. setiap gerak dan bicara ku...setiap lirikan dan perlakuan ku..aku mohon ya Tuhan.. biarlah dengan HATI yang cukup tulus.

aminn....

No comments:

Post a Comment