Wednesday, August 10, 2011

mate berat hati kelat

salam semua

aku nk conteng2 jap kt sini. weh, mata aku ngantuk sgt tahap cipanzi malas yg sedang duduk2 ushar cipanzi betina smbil mkn kuih raya! ehh..cipanzi malaysia pndai mkn kueh raya=)

smpi rumah mlm td lebey kurang pukul 4pagi. entah hantu ape merasuk aku semalam hingga aku hilang kawalan minda. mungkn kerana aku jd terlalu takut. ye.aku betul-betul takut.

sedikit berat utk terus aku beremosi. huh...rsenyer aku mcm kene rasuk mlm td.yg aku npk cume emak. tiada siapa. yang terkeluar dari mulut aku...emak..dan emak....

aku cintakan dia..
Allah saje yang tau. betapa aku rindukan dia. tidak pernah sekali aku jemu utk melihat dia. sebolehnya kami mencari masa utk berjumpa, walau kadang penat, tak cukup tido aku dan dia gagahkan diri. asalkan ada depan mata.

dia selalu kata, "bestkan sayang kalau kita dah kawen" aku senyum...kita kene berusaha ke arah itu. kene jimat dah abg, nanti xcukup duit nak kawen. alhamdulillah..dia bakal sambung pengajian.pendaftaran setel..lepas raya bermula wekend dia yg bz dgn kuliah. aku bangga lihat itu. awal2 aku pesan study elok2 smpi habis with the colourful result.

kalau duduk ngan dia, aku selalu tanya "abang, sayang cantik tak?" dia terus je jawab. "tak" laju je mulut dia kata kat aku cmni. awak dahla gemuk, bontot besar, ade misai. ape reaksi aku...senyum tawar. abang jahat laaaa...klu geram sgt aku cari tgn dia. aku nak gigit! mule2 dulu dia ckup tak mau. abes dia tolaknyer kepala aku. skang dia tau...aku gigit pelan je. haishhh...takkan aku smpi hati nk gigit kuat2 kan. 

dia ajak aku kawen,xd pun romantik dinner, roses setaman atau ayat2 cinta indah. dia main redah je. bawak aku jumpe mak dia, makan dinner..sempat lg dia kenakan aku. semalaman aku tido dgn mak dia, borak2 smpi tertido. aku ckp kat dia, abang, mak awk rock lah!!! i like....=) kami kenal famili maisng2. 

akhirnya hubngan ini direstui semua orang. kwn2 aku ckp kami mcm belangkas. sane sini mesti ade. mse dia tinggalkan aku time dinner ngan bos and narkotik team yg lain, aku jd bahan utama ceritera mereka.resah aku...abang xmuncul2. pls help me out from this situation!  jerit2 dlm hati smbil muke aku buat ala-ala princess paling manis. hihi. tak sia-sia weh...dorang kata untung tuan dapat aweks cun. Geli yg suke nak sakat. makcik doraemon sokong! hikhik...merah2 muke aku, akak lg sorang tegur..tak usah kacau dah. abes merah muke dia nih. time ni aku rse urat2 muke aku dh kacau bilau...cmnelah agaknyer senyuman aku mase tu. 

yg plg mudah..bab makan. selera aku...selera dia..sama. jd mmg sllu dia yg mengorder. cume sesekali aku demand sardin. tekak aku mmg tak leh. klu dh lame xmkn sardin mcm ngidam. i love sardin sangat2! yg best..abg pandai masak. dia klu nk masak, style chef2 kt dapur hotel. lawak pun ade! adoiii....hasilnyer...nyummy in my tummy as well. dan perut kawan2 kt ofice jugak. abg selalu tapaukan. dia mmg tak penah kedekut dgn makanan. tu yg mase mule2 kenal..disebabkan passion of food yg sgt tinggi, kami berdua membooollaaatt bersama2=)

yg selalu wat aku geram time shopping barang dia. aku kene ade melekat je tepi dia. aku ganjak sikit..sibuk dia mencari. tunjuk itu dan ini..mane satu yg ok. yg ni cantik x? nampak kurus x? abg hensem tak? kalau warne ni kena x? ohh abang...abg tau x kadang2 muai rase nak pegang tangan abang, nak tenung mata abang..nak cakap kat abang..pakaila ape sahaja yg hati abg suke, sebab kalau hati abg suke ..saya pun suke. tp dia penah cakap, abgkan selalu kuar dgn awk..awk yg nak tgok abang, mestilah abang nak awk tgok abang cantik..eh eh..silap...abang kacak.=)

itu antara routine kami. makan..shopping..borak2....tgk wayang. itulah abang..kenal dia, lelaki yg punya hati yg cukup baik.lelaki yg ingin lihat aku jdi wanita kuat dan tabah. bukan lemah. abng selalu ajar aku erti kehidupan..aku selalu ckp. abg tak pernah rasa susah mcm saya rasa susah mase kecik dulu. dan ini antara part2 paling aku happy klu abg start cerita. kisah hidupan abg.  aku selalu dengar dan gelak. kadang2 smpi pecah perut kami gelak same2. tak abes2 dgn lawak dan nakal dia.

hubungan kami bukan selalu indah. hubungan kami realiti nyata yg mmg berlaku.dan kami sama-sama rasa..lalui. jadi kami genggam semua ini jadi pedoman utk hari seterusnya. kdg2 aku ckp kat dia, abg tak romantik. aku komplen itu ini. abg pening-pening ayam. maaf abang, kalau abg cube nk wujudkan situasi romantik, muai tergelak. klu abg nk cakap lembut, muai pelik. kalau abg lebih baik dari biase muai cakap abg buang tebiat. tak best kan abg bercinta dgn muai? 

kalau kami gaduh besar, abg yg selalu merajuk. muai yg terhegeh-hegeh kat abang. abg cakap muai kemaruk kat abang.takde msg, col atau ape sahaja. masing-masing diam....tapi tak lama lepas tu abg dapat msg muai kan? abg je tau msg tu kan? ...kami baik semula. muai nak cakap kat abg sesuatu....

muai nak abang tau....selalu tau...walau banyak persoalan, kenapa begitu..kenapa begini...kalau muai marah2...kalau muai merajuk...muai nak abg yakin ini...i will stick around u abang!


muai sentiasa mahu mengenali abang, takkan pernah jemu, takkan pernah jelik.sentiasa ingin memenangi hati abang, usaha sehabis mungkin memujuk bila abg merajuk, dan akan selalu meyakinkan abg bahawa cinta saya buat abg sentiasa hebat, sehangat saat saya melihat abg dulu buat kali pertama. Insya Allah.

Kita tahu tiada yang sempurna, melainkan Allah SWT. Tapi amanah kita, maka kitalah yang harus menyempurnakan apa yang kurang. Sesungguhnya yang tidak sempurna itu, ada kesempurnaannya. termasuklah dalam menjalin hubungan.
*************************************************************************************
tetapi...kami dilanda badai lagi..............lepas solat subuh td. doa untuk kita masih ada. tak pernah putus-putus selagi aku masih mampu. mcm cekalnye hati abg menerima segala silap2 aku yg lepas..betapa kuatnyer hati abg mempertahankan hidup aku dulu. "smpai awk dah akad nikah baru abg berhenti berjuang" betapa aku lihat muke abg mengejar aku dihadapan semua org, meminta kepastian cinta. betapa letihnyer abg menunggu aku dalam kereta saat aku lari ke kuala lumpur. abg tunggu..abg sanggup tunggu smpi abg tertido.jam 4 pagi baru aku smpai. aku ingt lagi suara abg cukup risau aku masih di atas jalan..betapa sakitnye mata abg lihat aku bersama dgn lelaki lain. betapa luhurnya hati abg mengatakan dia terlalu amat sayang dan cintakan aku pade kawan baik dia. 

abg berbeza dgn lelaki-lelaki yg pernah aku kenal dulu. mungkin sebab itu, Allah turunkan sesuatu untuk aku yg xpernah aku jangka.terima kasih abg utk hubunagn yg sgt bermakna dlm hidup muai.

kalau abg bace entry ni....muai nak abg masakkan sardin utk muai. nak ikan patin masak tempoyak yg abg masak. abg pilih satu lauk ni, abg hantar kat permas. bole tak? muai malu nk msg abg lagi..nak kol abg lagi...tapi secara terbuka..muai nk memohon maaf atas segala keterlanjuran malam tadi, atas segala kekerasan hati malam tadi. kesian abg mesti sakit kene tumbuk tumbuk. 

muai tak paksa abg tau..kalau abang rasa semua ni mustahil...muai mohon Allah turunkan kekuatan maksima supaya hari-hari selepas ini tanpa abg, muai tidak lemah...muai tidak diperdaya lagi. 

salam kasih...

muhaini binti ibrahim.







No comments:

Post a Comment