Monday, August 8, 2011

penipu

kan aku dah bilang ngan kau, kau jangan tipu aku. tak sudah2 nak menipu aku. heyyy babi, aku ade kacau hidup kau ke.aku ada menyusahkan kau ke. 

aku rsa tak perlu kot nak menipu2 bagai nih. aku meluat. kalau instinc aku kata ade bende yang tak kene, memang adelah bodoh.susah sgt nak mengaku. ade aku kesah ke?

hishh..aku trauma betul kene tipu. rasa macam bangang. tak meriah hidup.mampos kau lah. kau nak tipu aku sangat kan? ade aku heran ke?

manusia macam kau spesis menipu memang berlambak bersepah-sepah takde nilai. ade orang buat silap, menyesal nak buat hidup baru. kau ade? 

hishh..dalam hati aku dah doa macam2 nih. ya Allah, kalau jalan aku betul dan benar, kau turunkan saja kesusahan pada mereka yang tak henti-henti menipu. bila org2 dr spesis ni dah tak boleh nak menguit sikit pun baru dorang sedar kot.

aku yakin ni.korang pon patut yakin gak, "doa orang yang dianiaya akan termakbul dan diangkat disisi Allah" . jadi bila rasa dianiayai..tarik nafas panjang...pejam mata...focus pada hati kecil korang yang paling kudus, ala-ala suci bersih tu, dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang...korang start la berdoa. 

tapi kalau perangai korang macam setan...jgn la asik nk berdoa je.solat entah berapa lama tak buat. cmne Allah nak dgr doa korang dr hati yang suci murni tu. untung mak ayah korang ade, org2 yang sayang korang ade..sentiasa doakan korang,kalau dorang dah mampos, time tu lah baru ko rase hidup ko panas.itu tak kene, ini tak kene. 

hargai mereka yg sayang ko, sebab org yg sayang ko pasti selalu mendoakan ko. takkan ko tak dapat nk nilai kot org yg sayang ko. memang bangang haram jadah la kalau ko buat2 bodoh ngan mereka yg sayang ko. ke ko mengharapkan orang2 yang baru berkenalan dgn ko nk doakan utk ko. jgn berfantasi lah!   

aku suke bce tulisan dari penulis meriahuols. memang sedap dibace. korang bole cari link dia. ayat dia lagi macam sial. tp bukan bermakna dia jahat.

oklah, ini ape yg aku rse nak tulis. agak sejuk kat sini. balik ni rase nak jalan kaki lah. mai dah xde. umah baru aku pulak bas tak masuk. nak harapkan sape lagi?? mampos kejung aku tunggu tak sampai. baik aku tak payah terhegeh2 dah.

okeyla, penat membebel.aku nak berzapin lak..jom ikut rentak penipu.=) cheers!





No comments:

Post a Comment