Tuesday, August 9, 2011

hanya tuhan yg tahu..

aku dh penat rasanye. korang pulak? aku cukup letih...

siang berganti malam. semua saling melengkapi, bg peluang masing2 berada dlm posisi berehat. sebelum bertugas semula. hidup..
manusia?
diberi ruang berehat jugak.lupe ke? sebab tu ade kubur.tempat yg kita semua akn duduk.rumah sementara kita sebelum tiupan sangkakala bergema. aku takut itu.belum cukup ibadat, masih banyak maksiat.

seharian dgn natrah buat aku terpk, hidup aku lengkap. ada emak ayah, famili, rakan2 yg prihatin, rakan2 yang jaga tepi kain, ohhhh..hehe. tiada ape perlu dikesahkan...tp aku rse aman.tenteram. natrah sekarang..lena diulit mimpi indah. aku..tgh nk layan perasaan nih.

td berbuka natrah belanje. sedap..seminggu xjumpe dia.sibuk dgn org lain.mulut penuh dan laju mengupdate cite2 terkini. layankan..~ lega hati. 

malam dari td aku jalankan operasi blog walking. makin byk info aku tau.ade yg beri aku semangat. kekuatan..mcm2 cerita. hey muai...ape yg ko feeling tetibe. yela weh...my heart hurt already.

Tuhan je tau..ape aku rse sekarang.kawan aku kol aku, muai...blog ko ayat makin pedas. aku jd pedas sbb org trained aku jd pedas, jd kental, jd kuat. dulu ade masalah aku diam, aku biarkn org heboh bercerita itu ini.sekarang? aku taat pade org yg sewajarnya, aku akn cinta pade yg mengakui cinta. mcm2 trauma aku nih..ditipu aku biarkan...org terang2 menidakkan aku..aku bagi peluang. petua aku..selalu ingt keikhlasan org.sekali org berbudi sejuta kali aku balas terbaik. 

kini, aku paling benci ditipu dan aku akan memangkah penipu dari hidup aku. aku juga tidak sesekali akan memaafkan sang penipu2 jadian ini dr hidup aku. tak kira dia siapa, termasuk org ditempat kerja.bermuka2..belakang aku cakap mcm2.

aku ade org yg aku sayang, aku akn cube pertahankan ape yg perlu. tahap mane yg aku mampu. aku berjuang utk cinta.tp cinta kali ni aku mau cinta tulus telus. sepahit mane aku ingin tau.biarkan kali ini aku telan yg pahit selagi aku mampu. huh...aku sudah rse kepahitan hidup terbesar seorang wanita. apekan pula setakat yg picisan yg mmg bersepah tepi2 jalan. tp aku harapkan tiada lg penipuan utk hubungan aku.

aku harapkan keyakinan itu kerana aku tau dia manusia paling jujur aku kenal. kalau tidak? biar tuhan balas. aku xmampu kawal semuanya, aku xnk sakit hati. aku dh ckp dgn siapa, apepun buat...satu sahaja. mengaku siapa aku. kalau tidak jugak...biar tuhan hukum.

hanya tuhan yang tahu bukan perasaan aku? kau? berat rasa menanggung, berat hati memikul, berat jiwa menahan, berat mata melihat, berat kaki melangkah, berat mulut berbicara. 

hanya tuhan yang tahu kenapa Dia tunjukkan aku semua ni.....

*kadang-kadang kita terlalu memaksa diri sedangkan hati berkata tidak perlu.kadangkadang kita memendekkan akal pada perkara-perkara yang kita sudah tau keputusan baik buruknya. hargailah mereka yang menyayangi anda sepenuh hati.*

No comments:

Post a Comment