Tuesday, August 16, 2011

Hati colour putih atau Hati jernih?

assalammualaikum

agak memenatkan malam aku semalam. dr jb-ayer hitam- kluang- jb in just only one nite. tapi aku amek input output yg positif. yg pertama sekali ofcos lah aku kegeraman dgn kehebatan kemeriahan bazar ramadhan dikluang weh! perghh...harga sgt jaohhh beza dgn JB.nyesal den beli baju raya awl2. jdi sape2 belom shoping moping duit kt bazar raya..silelah ke parit raja yek. ehh..pehal ko menyimpang kat parit raja lak muai! kau nih...sebab nyer org kluang sendiri yg dok kata kat parit raja much more happening dan harga yg ditawarkan mmg berbaloi2! so ape tunggu lagi...heret lah laki korang ke sane. (pade yg ade laki lah. klu aku tgk poket sendiri dulu) alamak...yilllekkkk....hehe=)

kejadian petang sebelum maghrib:

aku ingin kongsikan. bila mana keadaan korang perlu membackup boypren korang. hey..ko jgn main api.salah backup kang makan diri. peringatan besor tu.

sebenarnyer aku bukan tujuan nk backup ke hape...huh...hambek kau dgn kekuatan vokal aku dan skil menanyer aku kat dia. aku suh dia cakap yg benar2 aja. jangan ada unsur2 yang menutup pembohongan. ok done.

ehhh...korang jgn silap. bukan aku aja-aja fighting. aku tanye jer.jangan tipu lah kalau kornag percaya 100 percent bf korang. ke kalau korang snaggup bermadu..hehe.

kesimpulannya, aku tgk dia sudah amek langkah berjaga2. dia padam habes semua yg lepas. tak mau jadi lagi bende2 cmni. sebab dia pon tak bertujuan ape2. tersend empty msg dan tiada ape2 col yang dibuat.

aku suke telus. kalau org kata ada tujuan lain...hurm..kadang2 memang hati jahat nak cube pesongkan sikit. tapi aku pk2 balik..what for? sebab ape2 kesan aku gak kene tanggung kemudian hari. jadinyer...aku kena berlaku neutral. kalau putih..aku kata putih..kalau jernih aku kata jernih.

jadi segala ape2 cerita bukan sekadar tutup buku cmtu atau sekadar angin lalu. ingat!!! cerita bodoh yg lepas tayangan lembaga hasil penapisan filem pon ade motif tertentu oleh pengarahnyer.padahal penonton tgok kosong. mcm membazir je kan. sebab tu setiap cerita kene simpan kemas...lipat elok2...jadikan pengajaran. kau tak bole buang terus sebab takut-takut kau takde pedoman.

dan cerita tu jugak kau tak boleh terus simpan kat dalam hati sangat, sebab nanti kau sakit hati.jadilah dendam kesumat tak berkesudahan.

jadinyer....kau kenelah ikut pertimbangan diri kau sendiri. kau nk mintak nasihat sape..ko punye pasal. yang penting keputusan apepun ditangan kau sendiri.sebab kau yg tentukan hidup kau.

aku pilih BAHAGIA.

* kau itu ialah muhaini binti ibrahim..;)

2 comments:

  1. hati-hati warna pink

    ReplyDelete
  2. yup..pink nmpk lembut n manje, tp bisa dia kuat bile dh kene! beware!!

    ReplyDelete