Tuesday, August 2, 2011

macam-macam kesah..ade aku kisah?=)

jam dinding office dah menganjak ke nombor 4.10 minit petang!!! hurayyy!! bos sudah keluar..hehe

baru la sempat nk mengupdate sikit belog nih. penatnyer..tp tersenyum puas kerana kerja yg boleh disetelkan sudah setel. tinggal submit dan tnggu approve ke tak. hurmm...bagus gak ayambest nih...makin aku cakap nak berhenti, makin banyak lak peluang nak eksport barang to over the sea. hoho..harapan paling besar..bonus naik berbulan2 dan raya cine nanti dapat angpau besau...yg plg penting gaji naik tahap gaban. hehe...pls ye...tolong amin kan...muai skang ni tgh sengkek.

serius la weh...banyak betul duit nak guna lately. huh...*mendengus geram. bila hutang yg sepatutnya dibayar masih gak dibuat bodoh je. suh bayar sikit2 pon xbole. ya Allah..aku mohon Kau bukak besar2 hati jantan jahanam tu bayar hutang aku. aku rasa nk mendoakan yg tidak baik la...tp bole x? ok2 cmnilah...kalau dia mmg taknak bayar dan lari dari hutang... aku mohon ya Allah..Kau sempitkan rezeki dia, Kau beri kesengsaraan didunia dan diakhirat. tapi kalau dia ade inisiatif nak bayar even 50hengget dulu ke...Kau berikan seluas2 pintu rezeki untuk dia supaya dia dapat bayar balik segala hutang piutang dia dengan perempuan-perempuan yang dia penah tipu. aminnn...sekali lagi aku mintak korang aminkan yer..=) amin..amin..semuanya atas keizinan Allah. ok ok...terima kasih. tutup dulu cerita ni.

dalam kepala ni aku rasa nak makan ape ek..hurmm..serius xd pon. entah knp aku sedikit pon xteruja dgn makanan kt bazar.hehe...aku sendiri tetibe kagum dgn diri sendiri. xmcm dulu..pantang puasa. time tengah hari lagi otak dh ligat terbayang2 nak beli itu ini.

semalam buke pose makan mee goreng je. tp cedapp sangat dah. pagi tdi pulak malas nak sahur...apecer agaknyer ns goreng paprik tu, takut dah ade yg membahamnyer di siang hari.opss....harap2 tidak.hehe..

bos aku demam. dia dtg opis pakai t shirt color pink. aku rse mcm cantik je...start la berangan kalau-kalau ade rezeki lebih nanti (wah...cm ayat skema) nak belikan utk jj. berkenan betul aku ngan color pink tu...cett...makin jambu la dia nanti.haha...jambu ke?? jambu bol! =)

birthday kaklong ngan ela 31.7 yg lepas aku xdpt nk beli ape2 lgi. jamuan pun xd utk dorang. pulus tersekat kt bank..sorry lah kt dorang. belum ade present utk tahun ni. bestnyer kaklong...umur dia 26tahun..dalam perut dh ade baby!! mudah2n kaklong selamat smpi deliver, dimurahkan rezeki. walaupun skang ni aku sedikit geram sebab urusan kereta still xsetel lagi! aiyakkk.....

td pulak mak ade miskol smpi 3 kali aku xdpt angkt. bz kan...lepas ni aku kol balik. tunggu eka ye mak..dgr suara mak kadang2 aku rasa sedih semacam. entahlah...banyak sgt emak berkorban utk besarkan kami 5 orang. belum mampu aku balas...Ya Allah,Kau sentiasa lindungi emak dari segala perkara2 yang jahat. tenangkan hati emak Ya Allah..murahkan rezeki emak..amin..amin...aku bukan nk susahkan hati emak skang ni..tapi itu keputusan terbaik yg perlu aku buat. insyaAllah..

dgn J pulak..yg bikin geram sikit bila selalu dia lambat, hish..penat kadang2. azam dia nak lebih tingkatkan amalan mudah2n berjaya. huh...aku rasa dia perlu berazam untuk cekal berpuasa penuh tahun ni! aku cuma doakan yang terbaik untuk kehidupan dia. takut jugak kalau2 doa yg tak baik nanti dia yang susah. dia susah aku pun susah..but the truth is..i wil always love him, richer or poorer he still my habibi! orang kata..kalau nak tau cinta itu setulus suci mcm kasih ibu pada anak..bila dia disakiti dan terdetik hatinya mendoakan yg tidak baik pada pasangan selalunya Allah makbulkan. Jasrul perlu lebih alert selepas ini. apepun cuma yakin diri akan betapa besar kuasa Allah. Yang Maha Kuasa sahaja yang layak menilai ukuran kasih sayang sesama manusia. sebabnyer...kadang2 org buat baik pada kita tapi dia adalah makhluk yang selalu sangat makan kuih talam. tu jadi TALAM DUA MUKA. masyaAllah..mintak2 kita semua dijauhkan...

ampunkan muai ye kuih talam yg sedap!! bukan nk mengutuk kuih talam tau...hehe.saje nk bikin sedap ini cerita.

apepun moga semuanya bahagia. jangan buat dosa sesama manusia...buruk padahnya! takut tak termampu kita nk memberi pahala kebaikan dan amal didunia pada mereka dipadang mahsyar nanti! hargai dan jaga hati orang-orang yang anda sayang..mulut mungkin bergurau tapi hati terguris sape tau kan??

No comments:

Post a Comment