Wednesday, August 24, 2011

untuk my habibi!

Bila saya lihat awak lihat saya,
Terasa seperti hati berlagu-lagu,
Jantung terus berdegup laju,
Mulalah saya tersenyum malu-malu,
Buat-buat tengok kuku,
Konon cuba berlakon ayu,
Bila fikir balik saya waktu itu,
Rasa nak pukul diri dengan kayu.

Bila awak cakap awak suka saya,
Terasa dunia ini saya yang punya,
Ikut hati nak berdansa macam orang gila,
Tapi akal masih waras bekerja,
Nanti direject pula,
Baru padan muka.

Saya pun langsung tak buang masa,
Ayuh sayang marilah bercinta.
Saya bukan apa,
Risau dikebas orang pula,
Apa lagi nak kata,
Akan ku kejar hingga ke pelusuk dunia,
Hey, lelaki ini saya yang punya!

Bila awak senyum pada saya,
Terasa darah saya laju mengalir,
Aduh senyumnya buat saya bingung memikir,
Memikir apakah rasanya si bibir,
Ah gatalnya saya memang tak dapat dinafi,
Lalu saya berjanji pada diri,
Senyuman itu akan sentiasa terukir, takkan terpudar lagi.

Bila awak peluk saya,
Terasa selamat dan selesa,
Berharap pelukan ini milik saya,
Sampai bila-bila,
Oh my, I am addicted to ya.

Bila awak buat saya ketawa,
Terasa diri kurang sopan rasanya,
Saya dah tak peduli apa orang nak kata,
Apalah orang tu ketawa tak ingat dunia,
Boyfriend saya kelakar nak buat macam mana.

Bila awak cakap saya cantik,
Terasa hidung kembang seperti ditarik-tarik,
Tapi bila lelaki songsang mula melirik,
Tahulah saya, awak lagi cantik.
geramnyer saya bile awk pun kebanggaan sama,
Hey gay boys, I am the owner of this hot chick,
Don't you ever dare to come near or I will kick.
Hik hik hik.

Bila awak jauh dari saya,
Terasa kosong benar hari-hari,
Tak best langsung jauh begini,
Tapi saya tahu kita harus belajar hidup jauh sesekali,
Kelak apa yang dirancang untuk kita tidak tahu lagi,
Semoga kita bersedia dan kukuh berdiri.

Kini saya menghitung hari,
Sampai kita dapat lesen untuk hidup berdua nanti,
Akan saya jaga awak seperti menjaga diri sendiri,
Inilah Muhaini Ibrahim berjanji.
Sekian, I love you, 
My Jasrul Jamaluddin,.

=)......................

xtau nak buat apa...baru semalam dia kata dia akan ke KL dan pulang selepas habis cuti raya. hati sy mcm disiat2 rindu. rasa mcm jauh....  dah terbiase habiskan mase dgn dia, bergaduh, ketawa, makan2, jalan2...jadi bile dia pergi jauh...beginilah sy. teringat-ingat..terindu-rindu...terbayan-bayang, adehhh...mudah2n semua rsa ini tidak pernah padam. sy selalu berdoa agar perasaan begini sentiasa subur dalam hati. 

bile sesekali dia bercuti..saya lepaskan dia dgn berat hati. moga2 dia selalu jaga diri. selalu ingt sy disini. 

selalu cinta, muhaini binti ibrahim.

No comments:

Post a Comment