Tuesday, July 19, 2011

jam 3 pagi..

pagi2 lg aku bergegas utk ke tempat kerja.
sejujurnya, mlm td tidurku tiada lena. aku asik terbangun2 dgn kepanasan suhu bilik walau kipas berputar ligat.
perut pulak seperti tidak sedap...aku kira mau melepas hajat..tp 2 kali masuk toilet..hampa.
aku pergi ke katil bergolek2 mcm sotong. knpa mata msih xmau lelap..mungkinkah kerana aku terasa hati dgn sikapnya.

jam 3 pagi aku turun bawah. aku lihat komputer riba terpasang...aku on9 seketika. mata masih memaksa utk tidak tidur sedang badan ku perlukan rehat utk aku menyambung rutin harian seperti biasa...
uhhhhh...aku geram dgn situasi ini. aku dikejutkan dgn sesuatu.tika itu jam 3.25 pg selepas aku pandang screen laptop. aku seperti lihat ade sesuatu menenung aku.perempuan..............

dulu aku ade bercerita kpd dia yg aku dikejutkan dgn perempuan2 seperti hendak membangunkan aku. aku juga mengalami lebam2 di peha tetapi selepas itu, tiada pulak semua itu mncul. perasaan aku...tiada takut. alhamdulillah...aku ingt nak smbung bce berkenaan solat istikharah dan ingin merajinkan diri yg xberapa rajin sgt utk sujud kepada Yang Maha Kuasa. hurmm....impian hanya berkubur saje.

bila aku naik ke atas...kenapa aku keresahan. emosi aku juga skang kurag menentu.aku sgt2 cepat terasa. tidak mcm dulu..aku tahan dgn tohmahan, aku kebal dgn cacian, aku tak gentar pade penghinaan. aku tida kisah pade gurauan...arghhh....perut pulak berkeroncong minta di isi.

rase menyesal bila tidak mkn mlm tdi. ptg aku hanya mkn jemput2 bawang. aku turun semula, entah..aku seperti dgr ade sesuatu. tapi...aku biarkan.mencari2 mknn didapur. tiada dan hampa...aku naik smeula ke atas smbil berdoa kira2 mataku faham isi hatiku. sedikit resah...lapar dan terasa hati. aku ingin lena yg tenteram....aduhai mata!

jam 4.30 pgi aku segera ke bilik air.mandi2 dan bersiap.aku gosok baju dan tudug....tetapi sekali lgi kecewa.tiada kisah aku kelaparan dan keresahan..pade siapa aku mau bercerita. sedikit aku buka mulut, tidak pernah disambut riang sebaliknya......hurmmmm....sedari mlm aku terpk2 apa silapnya.mungkin sudah keterbiasaan lantas menjadi satu beban yg membosankan...

aku lipat kain yg berlonggok 2 bakul...kemas pula almari. knp hatiku ade saje yg tak kena. selesai semua...aku tutup lampu dan baring semula. hp berbunyik..alarm jam 5 pagi. aduiii...mata lelaplah sebelum aku memandu ketepat kerja. duhai perut...sabar ye...aku isi kau dgn sarapanku nanti.

aku sedih...aku tetap terasa...mungkin kerana sikap aku yg terlalu nk ambil tau hingga menyakitan hati aku.

sekarang aku kat umh sewa. dtg ofice lambat sbb jalan jammed teruk.terus aku msgs bos...aku masuk hafday jela senang.

kesusahan aku tiada siapa mahu ambil peduli....bodohkah aku. AKU BERHAK DILAYAN SEMPURNA.

No comments:

Post a Comment