Tuesday, July 26, 2011

Jantan SundaL keje Menipu Duit perempuan

bismillahirrahmannirrahim...

kadang-kadang bila aku bagi peluang pada orang dgn harapan org itu akan berubah atau memberi masa untuk menjelaskan hutang pada aku...kenapa lah bodoh sangat tak menggunakan peluang itu sebaiknya.

aku geram...bukan aku punya hati yang jahat dan dendam. aku sudah redha dgn nasib aku yg ditipu oleh seorang lelaki yang bernama yusri bin wahi. ade di entry aku sebelum ini. tapi..hutang dia masih lagi sesen pun dia tak bayar. tak mungkin dia lupa sebab jumlah semuanya lebih 10k dalam masa setahun.

setiap kali mesej dia kata dia akan bayar. aku pending repot polis semata-mata aku pegang pada janji dia. end of february dia akan bayar. sele[as itu, sebulan demi sebulan dia kata dia akan bayar. kenapa dengan jantan ni? lupeke dia bila dia merayu2 mintak duit. tak cukup lagi ke dengan dia menipu duit insurans aku...

kadang2 kesabaran manusia berada pada tahap yang diluar kawal. aku diam...aku fikir...berdosakah aku untuk emnuntut hak aku. Demi Allah..aku bersumpah atas nama Mu ya Tuhan,...aku menuntut segala sesen yang dia pernah guna. Hanya Kau yg tau susah payah aku bekerja cari duit. apa yangs sedih..duit emak pun ade.

kenapa jantan ni tak de inisiatif nak bayar balik hutang dia? tak terpikir ke dia mayat tergantung antara langit dan bumi bila ade hutang yang tidak dia langsaikan. tidak cukupkah penipuan yg dia lakukan. Ya Allah,...hanya Kau yg boleh membalas, Kau hukumlah dengan seberat2 hukuman,aminnn

ahhhh...dia sendiri cetek iman. mane dia kenal erti hukum. mane dia takut dengan balasan Allah kelak. tp perlu ingt...doa org yg dianiaya selalu termakbul. hurmm...ape dia kesah? sebab dia sendiri tak kenal Tuhan. mungkin balasan didunia belum sampai ekpada dia.peluang yg diberi supaya tolong bayar sikit2 hutang dia pada aku tiap2 bulan pun sia2 macam tu je. kenapalah.....

rasa menyesal jugak aku memberi peluang. tapi aku harus berjuang, itu hak aku...sampai kelubang cacing aku akan tuntut! ini bukan dendam,. tetapi perjuangan untuk menuntut apa yang sepatutnya kembali pada aku. orang sarawak memang bodoh.penan ni asal orang sarawak dia sendiri yg menjatuhkan imej orang sarawak. maaf klu aku terlalu emosi. berhati-hati dengan pemilik nama Yusri Bin Wahi. gambar lelaki ini sila roll di entry aku yg lepas. dia penipu besar perempuan,,hidup atas duit perempuan. mulut manis kalah gula. berhati-hati dengan jenayah penipuan.

aku harap sangat2 segala hutang dia setel tahun ni. sebab aku benci nk ingt ape yg dh berlaku! lagi cepat dia setelkan lg cepat kau berambus.

No comments:

Post a Comment