Saturday, July 23, 2011

Ramadhan dan Senaskhah Al-Quran...

assalammualaikum dan salam hujung minggu...

lg seminggu kita akan bertemu dgn bulan mulia..bulan suci Ramadhan. bulan penuh kenikmatan beribadat.insyaallah.aku cube utuk menunaikan solat terawikh nampaknye kali ini tempat masih sama seperti tahun lepas..Masjid Al Ansar. ohh..pasti aku jumpe makcik nanti=)

dlm bulan ini, aku pasti penuh cerita.dari kecik hingga dewasa...ramadhan selalu dinanti. kenangan bangun sahur masa kecik2..berbuka...bersama kawan2 masa di asrama, diuniversiti...dan bila sudah kerja pun..semua tu ade meninggalkan cerita. 

jom kita bersama-sama tingkatkan amalan...aku insyaallah cube untuk lebih mengkaji al-quran...membaca dan memahami. jujurnya, Tafsir Al-Quran pemberian si dia belum lagi habis aku khatam. azam aku..sebelum aku sah menjadi milik dia, aku cube khatamkan Al-Quran, bukan sekadar membaca..tapi cube aku fahamkan. itu niat dia...sebab itu dia hadiahkan aku senaskah tafsir Al-Quran itu. mudah2n ganjaran pahala dapat pada kita semua.aminn....

malu untuk menulis panjang berkenaan agama...kerana iman aku masih belum mempunyai tiang yg kuat. aku harapkan orang2 sekeliling aku tidak jemu menasihati..sentiasa ingtkan aku bahawa kita semua ini hambaNya yg perlu berusaha mendapat keberkatan hidup dunia akhrat..bukan hanya terbuai dgn nikmat dunia semata-mata.

okkeeyyy...salam ramadhan untuk semua!!! jgn lupe ganti puasa!!!!=)

No comments:

Post a Comment