Tuesday, July 19, 2011

probbbllleeeemmmmaaaa

sedang duduk di meja ofice...sorang makcik mengeluh. haishhh...cmnelah muai, ingtkan masalah dah selesai, tapi ade lagi..sebelum tu aku dgr dia dok mengeluh2 berkenaan masalah famili yg ditanggung dia. aku diam...kesian.

aku cume bersuara. makcik..biaselah, semua kita ade sahaja masalah. insyaallah akan ada jalan dan dipermudahkan. aku noktah kan perbualan. selepas itu, bermcm2 pula cadangan dr yg lain yg ada disitu. ada yg melahirkan simpati pade makcik td yg sentiasa dirundung kepiluan. terkeluar ayat dari cik bibah...diluah mati emak..ditelan mati bapak. 

aku terus memakukan diri mengadap kertas2 yg perlu disemak. tahukah makcik itu aku juga punya masalah? dan bukan hanya aku...orang lain juga! semua kita hidup untuk mencari jalan penyelesaian masalah. macam kita dapat soalan matematik...susah mane pun cara kerja, insyaallah berhasil jika ikut peraturan pengiraan.

cumanya bagi aku, masalah yg berkunjung tiba memberikan aku catatan pengalaman yg turun naik graf nya jika di matematik kan. menarik bukan...kadang2 smpi senget ku rasa otak utk menampung saratnya pengisian minda yg tak berhenti memikir dan mentafsir. dan selalu juga aku salah tafsiran....uuuhhhh...itu yg sukar!

entry ini aku tulis untuk aku sendiri. supaya diri aku ter motivasi dgn semua masalah atau perkara2 yang datang tanpa diundang. tentang cerita yang tidak dapat ku halang. supaya aku tidak terus berhenti di perhentian terakhir dan menyesali keputusan yg sudah terpatri. aku tidak mahu menyesal kemudian...


No comments:

Post a Comment