Monday, July 4, 2011

Kanvas Kehidupan!!

selamat pagi!!!!
hari ni hari Isnin, dah masuk Syaaban..lagi sebulan kita semua akan menyambut Ramadhan....apelagi, kelam kelibut lah pemilik nama muhaini Binti Ibrahim unutk mencongak menolak, mendarab puasa yg belum diganti..hehe.

alhamdulillah..kehidupan sekarang semakin teratur. aku mohon kepada Allah agar selalu hatiku terdidik untuk bersabar..untuk meredhai..untuk memaafkan..untuk jauh dr pra sangka buruk..untuk jauh dr kesakitan hati atas perbuatan2 hambaMu juga Ya Allah. kita hidup sesame manusia yg punya hati yg berbeza...justeru, karenah yg pelbagai ini memberi banyak interpretasi yg berbeza. yg barangkali memberi rasa remuk dendam, kecewa, gembira dan bahagia. kuatkah kita untuk terus hidup? jawapannya ya! kerana kita masih lg hidup..bernafas utk terus melukis kanvas kehidupan kita sendiri!

makin jauh kita kehadapan bergerak seiring waktu dan usia, kita semakin matang menilai setiap inci perbuatan manusia. kita punya pena dan akal...sebab itu sekarang aku menulis. mungkin boleh jd rujukan utk keturunanku kelak betapa hidup banyak pancaroba, betapa hidup perlu semangat jitu, untuk terus mencari ruang terindah...yee...sampai satu masa, kita akan menoleh kebelakang jua, untuk mengenang kembali segala peristiwa. harus sedar, sejarah itu penting...dr situ terhasil lembaran kehidupan kita kini...


ok, jom layan gambar kejap.sempena wedding kaklong aku yg berlangsung 1 July 2011 kat dewan Kulai. sebenarnyer akak aku bersanding lagi sekali...ni kira majlis terima kasih je la untuk sedara mara dan kawan2 terdekat, utk org2 yg xberkesempatan hadir majlis pertama. jemputan pun xramai..dalam 300 org je.

gambar2 diatas ehsan dr kak siti..hehe..

nanti camera man dh siapkan gambar, aku upload yg comey2 sikit.hikhik...waima apepun, majlis malam tu berlangsung sangat happening dengan persembahan kompang dan zapin yg memang tip top. lagu2 malam tu pon yg terpilih je hasil dr pilihan aku.hihi...sempatlah merase jadi dj bidang terjun!  makan kali ni kita gune khidmat catering mak mok aku sendiri...pelamin dan solekan pulak dr pok cu aku. kira nyer...sedara mare jelah amek kontrak.

rase tak sabar lah pulak nak naik pelamin...ehhhh...tunggu tunggu...nak pilih suami bukan macam pilih sayur kat econsave!!! haha...tp si dia sudah cukup memberi erti dalam hidup aku kini. terima kasih Cinta!

alhamdulillah...semua berjalan lancar! terima kasih Ya Tuhan.....permudahkan segala urusan kami.

No comments:

Post a Comment