Sunday, July 10, 2011

selamat malam!!

hye!!
aku baru blik men bowling ngan adik2 aku bersama mak aku.lme gile dah xmen bowling nih. kire lepas geram main sekali 2 game je pon!.hikhik..nk main game ke 3 tgk jam dh almost 12.so balik tp cm biase mak aku akn ajak ngete dulu.haishhhh...menternak lemak je keje aku satu hari ni.

aku bkak facebook, xd ape yg menark pon.tgk kwn2 punye status, alhamdulillah semua mereka sihat.bagus gak ade perantara mcmni...sekurang2nya walau tak bertemu, kita tetap berhubungan...mungkin sekadar hubungan SENYAP tapi cukup bermakna dan ade nilai.

hari ni sibuk kecoh kepoh hal BERSIH. tup tup dpt msg ainul lepas maghrib tadi...dia pon  pegi.huhu...walau jd pemerhati, sekurnag2nya ainul termasuk dlm lipatan sejarah, ape yg aku lihat...cume dikaca tv, huh..semua org melayu! kebanyakan org bumiputra..ohh...xtaulah klu mata aku ni sudah tidak kenal cina melayu india kan...arghhh....sah la weiii...tgk batang idung pun tau orang melayu, anak melayu yg memonopoli!...wahhh.....entahlah, mungkin bagi aku, kebangkitan org melayu kali ini disebabkan terlalu banyak isu yang menjadi persoalan dan kerajaan pemerintah tidak dapat nk memenuhi semua tuntutan2 mereka.huh....jangan MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI!>ingat...bangsa lain dan dunia sedang memerhati kita, tindak tanduk yg kadang2 kononnya rasional dan ingin melaungkan slogan keadilan dan PEMBERSIHAN jangan sesekali makan diri sendiri.kenapa? sebab kita tidak bersatu! sesame kita sendiri bertelagah...menelanjangkan keburukan masing2. ya Tuhan...selamatkan bumi Malaysia tercinta ini!!

ohh..kenapa tgnku ini mengupas agak panjang isu ni.sedangkan aku tidak suke memolitikkan diri aku! haishh...pening kalau pk dalam2. lagi bagus kaji Al-Quran,perbaiki diri sendiri yg terpalit banyak dosa. bila diri sendiri cukup BERSIH...bantu org lain pula.pemupukan masyarakat yang sihat bermula dengan asas kukuh dalam DIRI INDIVIDU, tidak kira agama atau bangsa, jauhi hasad dengki, tamak haloba, permainan politik wang dan kuasa, jauhi juga cakap-cakap kosong, janji-janji manis.perlu REALISTIK dialam nyata, bukan lagi terus berfantasi dalam ilusi ciptaan anda yang entah apa-apa, dan tiada pula dapat diterima logiknya diminda! ingat!! bukan senang mentadbir sebuah kerajaan yg mane didalamnya penuh dugaan, cabaran! sedangkan amanah menjadi pentadbir sebuah keluarga juga masih ramai yang GAGAL , inikan pula ingin memberi masa depan kepada berjuta keluarga.justeru harus peka dengan keadaan dan paling penting ILMU. 

aduii..mata sudah semakin layu. esok jiran aku merangkap sahabat aku sama-sama main paya kecik2..main belon acah, baling selipar, mancing ikan, cari cendawan ...hishh...klu nk ingt mcm2 lagilah yg kami buat zaman dulu.akan bertunang...alhamdulillah..semoga berakhir dengan akad nikah yang menghalalkan perhubungan.aminn...tahniah Fiza!!

nak tidoooo dulu! salam sayang untuk semua...muah!!

No comments:

Post a Comment